Savaitės vinis

Nenusigąsk ir nenusimink! Nes su tavim bus Viešpats, tavo Dievas, kur tik eisi. [Joz 1,9]

Neturiu laiko!


Išmintingai elkitės su svetimaisiais; išnaudokite laiką. (Kol 4,5)

Laiko valdymas yra bauginanti ir dažnai ignoruojama dvasinė disciplina. mes pasirenkame, kur investuoti savo laiką, kruopščiai suplanuodami viską nuo futbolo treniruočių ir bažnyčios tarnavimų iki susitikimų su draugais, nuo darbo planų iki šeimos pietų ir atostogų, tačiau neįtraukdami į planus pačios svarbiausios veiklos - laiko su Dievu. “Įsivyniojimas” į gyvenimo rutiną gali tapti labai menku “įsivyniojimo” į Jį pakaitalu. Disciplina “atriekia” laiko pasėdėti prie Jo kojų.

Nuodėmė klesti gyvenime be kontrolės, gyvenime be dieviškosios disciplinos. Pagundos linksmai šoka perpildytose dienotvarkėse. Mūsų minutės, valandos ir dienos yra nuostabūs Dievo mums duoti dalykai, Jo dovanos, kurios gali būti išvyniotos tik vieną kartą. Mes galim tapti tokie užimti tenkindami kitų poreikius, kad galime sunaikinti savuosius tame procese.

Aš negaliu nusakyti, kiek pažįstu moterų, kurios save atiduodavo kitiems taip ilgai, kad nebelikdavo, ką duoti. Santuokos griūna, vaikai maištauja ir tarnavimai nesiseka, nes ydingi prioritetai sąlygoja neteisingą gyvenimą.

Kaip motina ir žmona, draugė ir bendradarbė, mes neapgalvotai skubame per betiksles dienas, stengdamosis parodyti save, savo vertę ir tai, kad mes esam. Aš dažnai girdžiu ydingą mąstymą: “Taip, Mary, aš esu labai užsiėmusi, bet aš užimta darydama gerus dalykus.” Šie žodžiai buvo mano širdies šauksmas, prieš pat man sudūžtant ir perdegant, kai aš nusileidau į klinikinės depresijos duobę, paminklą mano nesaugumui.

Iš šios duobės dugno buvo labai gerai matyti, koks iš tiesų iškreiptas buvo mano laiko suvokimas. Aš praleidau savo metus stengdamasi padaryti mano planą sėkmingu tik tam, kad suprasčiau, jog Dievas aprūpina ir įgalina tik savo vieno planą. Buvo skausmingai akivaizdu, kad man reikėjo pakeisti savo požiūrį, kad man reikėjo amžinybės požiūrio, uždegti dieviškos disciplinos. Man reikėjo suprasti, kad mano laikas iš tikrųjų nėra mano, bet tai yra Dievo man paskolintas lobis. Jis norėjo, kad aš suprasčiau, jog Jis kvietė mane dirbti iš Jo meilės ir priėmimo, o ne į tai! Kiekvienas planas, prioritetas ar tikslas turi atsilaikyti prieš amžinybės perspektyvą tam, kad mūsų prioritetai būtų pripažinti, mūsų pašaukimas patvirtintas ir mūsų geriausias laikas investuotas.

Jaunas ir sėkmingas vadovas keliavo kaimynine gatve, gerokai skubėdamas su savo naujuoju Jaguaru. Jis žiūrėjo, ar nėra vaikų, lankstančių tarp stovinčių mašinų ir pristabdė, kai pamanė kažką pamatęs. Pravažiuojant jo mašinai, jokių vaikų nepasirodė. Vietoj to, plyta trinktelėjo į Jag’o dureles! Jis užgulė stabdžius ir pavažiavo atgal iki tos vietos, iš kur skrido plyta. Piktas vairuotojas iššoko iš savo automobilio, griebė pirmą pasitaikiusį vaiką ir atitempęs iki pastatytos mašinos suriko: “Kas čia dabar vyksta ir kas tu toks? Ką po galais tu darai? Tai nauja mašina, ir ta plyta, kurią metei, kainuos didžiulius pinigus. Kodėl tai padarei?” Berniuko veide atsispindėjo apgailestavimas. “Prašau, pone…, prašau. Aš atsiprašau, bet aš nežinojau, ką daryti,” – maldavo jis. – “Aš mečiau plytą, nes kitaip niekas nesustotų.”

Ašaroms riedant jam per veidą, vaikinukas parodė į vietą už vienos pastatytos mašinos. “Ten mano brolis. Jis nuvažiavo nuo šaligatvio ir iškrito iš savo invalido vežimėlio, o aš negaliu jo pakelti.” Pasikukčiodamas berniukas dabar paklausė priblokšto vadovo: “Ar jūs galėtumėte padėti man jį pasodinti atgal į vežimėlį? Jis susižeidė ir jis man per sunkus.”

Nepaprastai sukrėstas, vairuotojas pabandė nuryti beatsirandanti jo burnoje gumulą. Jis skubiai pakėlė neįgalų berniuką ir pasodino jį į vežimėlį, tada ištraukė lininę nosinę ir nuvalė žaizdas ir įbrėžimus. Trumpas žvilgsnis pasakė jam, kad viskas bus tvarkoj. “Ačiū jums ir telaimina jus Dievas,” – vaikas padėkojo nepažįstamajam. Kad pasitvirtintų žodžius, vyras stebėjo, kaip berniukas stumia savo prirakintą prie vežimėlio brolį toliau namų link.

Grįžimas prie Jaguaro buvo ilgas ir lėtas. Padaryta žala buvo labai matoma, bet vairuotojas nebesirūpino įlenktų durelių taisymu. Jis paliko įlenkimą, kad primintų jam šią tiesą: Neik per gyvenimą taip greitai, kad kažkam reiktų mesti plytą į tave, kad atkreiptum dėmesį.

Pripažinkim tai. Jei mes nenusistatom prioritetų, juos nustatys kiti. Laiko vagys vogs valandas ir dienas, jei mes leisim jiems primesti mums savo planus ir reikalavimus. Tiesa, skirtingos moterys nusistato skirtingus prioritetus įvairiems gyvenimo tarpsniams, bet taip pat tiesa yra ta, kad vienas prioritetas lieka nepajudinamas: “Jūs pirmiausia ieškokite Dievo karalystės ir Jo teisumo” (Mt 6:33). Kai šis prioritetas tvirtai nustatomas, likusios gyvenimo sritys tiesiog sustos į savo vietas.

Dievo prioritetai apima Dievo planą. Esu įsitikinusi, kad daugelis mūsų pergyvenimų kyla iš to, kad mes darom dalykus, kurių niekada neketinom daryti. Mes sukuriam planą bedarydami vietoj to, kad liktume plane, kurį Jis mums turi. Disciplina padeda žengti kiekvieną žingsnį ir padeda pagrindą paklusnumui ir pasisekimui tarnavime. Aš jokiu būdu nesiskelbiu eksperte disciplinos taikymo srityje, tačiau aš įsipareigojau investuoti savo laiką, o ne tiesiog jį leisti.

Malda

Tėve, aš gailiuosi, kad tiek laiko iššvaisčiau dalykams, kurie iš tikrųjų yra nesvarbūs. Prašau, atleisk man Ir padėk man kiekvienos dienos kiekvieną minutę pamatyti kaip amžiną investiciją. Aš noriu, kad mano prioritetai būtų tokie, kaip Tavo prioritetai mano gyvenimui, ir noriu saugoti šiuos prioritetus dievobaimingos disciplinos. Šiandien aš pavedu savo gyvenimo minutes ir dienas Tau. Jėzaus vardu. Amen.

Tavo eilė

Užsirašinėk, kaip praleidi laiką šią savaitę
- skirtinga spalva pažymėk skirtingas sritis. Pvz., su šeima praleidžiamą laiką pažymėk žaliai, darbus/mokslus – radonai, tarnavimą bažnyčioje – geltona ir pan.
- Ar šie užrašai atspindi tuos prioritetus, kurių nori savo gyvenime?
- Ar šie prioritetai atspindi Dievo prioritetus tavo gyvenimui?
- Ką reiktų pakeisti tavo dienotvarkėje, kad laikas būtų investuojamas išmintingai
- Pasirink vieną iš tų pakeitimų ir pradėk jį įgyvendinti šiandien;)
Melskis, prašyk Dievo, kad sustiprintų šį įsipareigojimą.
Mary Southerland/www.crosswalk.com

Komentarų nėra: